...او خواهد آمد نسل کشی ارامنه،افسانه یا حقیقت؟ - نای نیستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نسل کشی ارامنه،افسانه یا حقیقت؟ - نای نیستان

خانه | مشخصات | پست الکترونیک

نسل کشی ارامنه،افسانه یا حقیقت؟

بسم ربّ المهدی(عج)

   چند وقتی است که دوباره مسئله نسل کشی ارامنه در ترکیه عثمانی بر سر زبان سیاسیون افتاده است. مسئله ای که ارامنه ایران هم 24 آوریل هر سال سالگرد این واقعه را گرامی داشته، تظاهرات میکنند. این راهپیمایی در حالی صورت می گیرد که از نسل کشی که چند سال پیش ارامنه در قره باغ کردند و خیلی از ترکهای مسلمان قره باغ را، خصوصاً در شهر خوجالی، قتل عام کردند،هیچ خبری در رسانه های جهان نیست.

   اگر اواخر ماه آوریل از محلْه هایی که ارامنه بیشتری دارد، عبور کنید، قطعاً با دیوار نوشته ها ، اعلامیه ها و پوسترهایی مبنی بر محکومیت نسل کشی ارامنه در ترکیه، مشاهده می کنید. در میان این دیوار نوشته ها،آنهایی که خواهان به رسمیت شناخته شدن این مسئله از سوی جهانیان هستند، خود نمایی میکند.

   چند روز پیش هم مجلس امریکا، که تا به حال به خاطر دولت های لائیک گذشته در ترکیه ترجیح داده بود سکوت کند، بعد از اینکه احساس کرد حزب اعتدال و توسعه در حال قدرت گیری می باشد، جهت تحت فشار قرار دادن مردم و دولت ترکیه، این واقعه را به رسمیّت شناخت.

   البته پیش از این چند کشور دیگر هم این مسئله را به رسمیت شناخته بودند، از جمله فرانسه. راه حل مسئله در فرانسه به طرز جالبی ارائه شد. به طوریکه حدوداً از دو سال پیش، هر گونه انکار کشتار ارامنه توسط دولت ترکیه، در فرانسه به عنوان جرم معرّفی شد. و این یعنی شبیه سازی هولوکاست...یعنی همانطور که برای تسلّای خاطر یهودیان به ظاهر در رفته از زیر دست هیتلر، فلسطین را پیشکش کردند، احتمالاً چند سال دیگر هم باید شاهد اهدای قطعه ای دیگر از سرزمین های اسلامی به مسیحیان باشیم. شاید این بار نوبت سوریه، بحرین و یا شاید قطعه ای از عراق باشد.

   من که نمی دانم این نسل کشی هم ساخته دستگاه تبلیغات غرب است، و یا واقعیّت دارد؟ و اگر حقیقت دارد واقعاً چند نفر در آن کشته شده اند؟ امّا در یک چیز شک ندارم و آن این است که در یک قرن گذشته قومی که بیش از همه دچار نسل کشی شده و کمتر از همه از این نسل کشی ها استفاده تبلیغاتی و سیاسی می کند، امّت اسلام است.کشتار مسلمانان فلسطین توسط یهودیان،کشتار مسلمانان بوسنی توسط مسیحیان کروات و صرب، کشتار مسلمانان قره باغ توسط مسیحیان ارمنی و کشتارهای عراق و افغانستان و ... مسائلی نیستند که از ذهن ما پاک شوند.

   و تنها می توان گفت: الهی عظم البلاء...

                                                                                          

                                                                                                           مهدی مدد(عج)


نی نگار : امیر پنج شنبه 86/7/26 9:55 عصر |  نظر دوستان()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
بسم رب المهدی
<>
نی نما
منوی اصلی
 RSS 
صفحه نخست
پست الکترونیک

خانگی سازی
ذخیره کردن صفحه
اضافه به علاقه مندیها
نوشته های پیشین

آمار وبلاگ
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
مجموع بازدیدها : 32098
لینک دوستان
فدایی سید علی
آنتی صهیون

لوگوی دوستان



خبر نامه
 
نی نوا
جستجو در وبلاگ
*اللهم عجّل لولیک الفرج*